söndag 5 december 2010

Ett något underligt uttalande

Plura sade i "Så mycket bättre" att han inte alls betraktar sig själv som intellektuell. Han sade också, att han tänker ganska sällan.

Det tycker jag låter egendomligt. Varifrån kommer idéerna till hans musik och texter? Tänker han inte ut dem? Kommer de flygande likt pilar eller otroligt snabbt dykande pilgrimsfalkar och borrar sig in i hans huvud? Eller vad?

Jag har bloggat om tänkande innan - t.ex. här - och om intellektuella - t.ex. här - och jag vill inte gärna upprepa mig själv. Om nu inte en "duktig" singer/songwriter tänker när h*n skapar - vad gör h*n då?

Nej, jag tycker att en bra singer/songwriter helt rimligt kan kalla sig intellektuell. En bra tänkare som också är intellektuell. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar