söndag 26 december 2010

The story of my life

1. Jag får aldrig vara odiskutabelt bäst, störst och vackrast. Det finns alltid någon annan som knycker förstaplatsen. Det kvittar vad jag gör. Jag är aldrig tillräckligt bra för att betraktas som bäst. Jag är alltid i skuggan av någon annan. That's the story of my life.

2. Jag kastar pärlor för svinen. Så många gånger som jag har varit rolig utan att någon annan fattade att jag var rolig. Färskt exempel: Barnbarnet trillade och slog sig. Hon fick lindring med ett par isbitar inlindade i en handduk - något som jag inte registrerade medan det hände. En kvart senare står det några isbitar framme och smälter. Jag undrar varför isbitarna står utanför frysen. Jag får förklaringen att de användes som smärtlindring. Då säger jag: "I see". Ingen fattar det roliga. Jag får upprepa: "I see". Då går det upp ett ljus för de tröga. That's the story of my life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar