torsdag 24 februari 2011

Gör inte så här-filmer


Det som är lite extra intressant med det här klippet är att kvinnorna använder sig av denna härskarteknik mot mannen. Ty så är det ju: kvinnor är "lika goda kålsupare" när det handlar om härskartekniker. Se de andra kortfilmerna här och här och här och här

Jag hatar härskartekniker. Jag har kolossalt känsliga antenner för sådant. Jag ser genom makthungriga personer - hur trevliga de än kan förefalla. Kanske är det också i sig en härskarteknik? What can a poor boy do... Jag har alltid, ända sedan barndomen, haft svårt för auktoriteter. Jag litar inte på dem. Jag blev rebell när jag knappt var torr bakom öronen. Jag är fortfarande rebell - trots att många inte kan tro det. Jag hatar att känna mig kränkt, osynliggjord, ifrågasatt, misstänkliggjord och nedvärderad. Då kan jag bli oerhört långsint. Orättvisa behandlingar raderas inte ur mitt minne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar