söndag 6 februari 2011

Några rader om "En sydfransk affär"

Sedd:


En besvikelse. Jag hade väntat mig mera av "En sydfransk affär". Den är en medioker film. Historien berättas enligt standarformulär 1A, ungefär. Här finns inga originella grepp som får åskådaren att "haja till" och tänka "Whoaw! Det var smart!". Men de nakna älskogsscenerna, då - som är regisserade av en kvinna? Skulle inte de kunna vara något att jubla över? Nej. Den här filmen är inte mycket bättre än någon "Mitt livs novell". Det är en simpel historia med en simpel sensmoral: "Så kan det gå när inte haspen är på." Det enda som räddar denna film undan total glömska i det gigantiska medelmåttighetsträsket är Kristin Scott Thomas' mästerliga skådespel. Jag är ganska överens med kritiker.se och jag ger den en trea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar