lördag 17 september 2011

Hittat i gömmorna. 2

Något i min ungdom gjorde att jag drabbades av en sorts förbannelse. Jag måste efter den stunden hela tiden bevisa att jag inte var dum. På den vägen är det. Jag måste hela tiden bevisa att jag inte är dum. Då var jag kanske en nörd. Då hade jag kanske någon sorts bokstavskombination. Det är kanske så fortfarande. Kanske är jag en nörd. Kanske har jag någon sorts bokstavskombination.

Ett exempel på min nördighet var att lösa så många olika "tankenötter" som möjligt. En kort period var jag som besatt av vad jag kallar hinkproblem. Här är ett:


Och här är en lösning:


Sedan fortsatte jag att konstruera olika hinkproblem. Precis som en nörd. Här är början:


Efter det skrev jag sex st. fullklottrade sidor till med liknande hinkproblem.

Ack ja...Här sitter jag och fortsätter försöka bevisa att jag inte är dum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar