lördag 3 september 2011

Kap

Igår tänkte jag att jag denna dag som idag är skulle besöka en skivmässa för att eventuellt köpa några vinylplattor. Men jag ändrade mina planer. Jag tänkte ungefär så här: "De där försäljarna som finns på skivmässor är lite väl medvetna om skivornas värde. Det brukar bli näst intill omöjligt att göra s.k. fynd - och med fynd menar jag en felfri, svåråtkomlig och mästerlig LP i förstklassigt skick och med väldigt bra ljud för sisådär 20-30 kr. Nej, de där försäljarna tar ganska bra betalt - så det brukar sluta med att jag bara köper 2-3 st. 33-varvare som jag är måttligt intresserad av. De vinylplattor som jag allra helst vill ha kostar ändå runt 120-150 kr styck. Då får det vara."

Jag körde i stället till stadsmissionen (De skulle också kunna ha entréavgift precis som skivförsäljarna...) för att se vad man hade där. Nå, jag stod där och bläddrade bland vinylplattorna men hittade ingenting jag ville ha. Därför gick jag vidare till filmerna. Jag köpte de här VHS-filmerna för totalt tio (10) kr. Inte illa. Bara för det så lade jag några tior i stadsmissionens insamlingsbössa.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar