onsdag 10 mars 2010

Utanför mallarna

När jag i bloggbeskrivningen skrev att jag inte passar in i någon mall, så är det till största delen sant. Om det finns någon mall som jag passar in i, så är det som outsider. Jag känner mig utanför i väldigt många sammanhang - och det är ingenting jag vantrivs med.

Den politiska höger-/vänsterskalan känns så inadekvat och irrelevant. Jag befinner mig ofta till vänster på den skalan, men ibland står jag ute på högerkanten. Strikt räknat är jag en politisk vilde. Inget politiskt parti skulle välkomna mig med öppna armar om man visste allt om mig. Och - åter igen - det stör mig inte.

Föreningsliv och annat medlemsrelaterat får mig att känna mig inträngd i ett hörn. Jag är - för att anknyta till Thomas Nydahls blogg "Occident" - en solitär individ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar