lördag 19 juni 2010

En besynnerlig typ

En del människor har jag svårt för att förstå mig på. Det här är ett ämne jag kan ägna mycket tid åt, men här tänker jag på en särskild typ. Jag syftar på personer som inte verkar ha någon bestämd åsikt om någonting. Ingenting verkar engagera dem till fullo. De går omkring som zombies och har noll personlighet. De kan vara vackra, men de har lika mycket utstrålning och karisma som en gråsugga. De äter och dricker, kissar och skiter, gör sitt jobb, har sin fritid - men sedan? De yttrar sig aldrig på möten och de säger knappt flasklock på fikapauser heller. Jag undrar: "Har de ingen åsikt eller har de ingen tankeförmåga?". Sådana figurer gör mig frustrerad. Ibland skulle jag vilja skaka om dem och skrika: "Men, för böveln, människa! Säg nå't! Du har väl för tusan en åsikt!".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar