fredag 26 november 2010

Inget djupt alls

Några spridda, ytliga, opretentiösa och illitterata små tankar kring två TV-program:
* Jag trodde aldrig att det skulle hända, men nu har det hänt. Jag tycker att "På spåret" med Lindström & Luuk är minst lika bra som "På spåret" med Hellberg & Oldsberg. Lindström är bättre än Hellberg, men Oldsberg var bättre än Luuk.
* Jenny Östergren och Niklas Strömstedt kan gå väldigt långt i tävlingen.
* Robbie Williams verkar nu vara hur trevlig som helst - och så sjunger han ju makalöst bra.
* Barbara Ehrenreich hade kloka tankar om positivt tänkande. Jag gillade särskilt det hon sade om Williams' yttrande om Take That - att deras show skall bli den bästa som finns att se. Hon menade, att ett sådant tänkande inte är en garanti för framgång. Hon menade i stället ungefär så här: Om hon vill skriva en väldigt bra bok, så tänker hon inte: "Nu skall jag skriva en väldigt bra bok". Nej, hon tänker snarare: "Nu måste jag jobba hårt och få saker och ting gjorda." Att saker och ting blir bra i slutändan är något som kommer likt en biprodukt om man kämpar på - så tolkade jag henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar