tisdag 9 november 2010

Om och om och om igen

Jag låter mig inte stressas. Jag ger inte upp i första taget. Nu står jag inför faktum: jag måste lämna tillbaka böcker som jag inte har hunnit läsa ut. Varför måste jag lämna tillbaka dem? Därför att andra låntagare vill låna dem. Åter igen en anledning att inte läsa samma böcker som alla andra läser. Men jag ger mig inte. Jag skall läsa dem - helt enkelt därför att jag är nyfiken på dem. Jag struntar i alla trender och moden. Jag ger katten i vad som är inne. Men böcker som jag har bestämt mig för att läsa läser jag - såvida de inte visar sig vara illa skrivna och oläsliga. De böcker jag nu måste lämna tillbaka kommer jag genast att reservera igen. Så där kommer jag att hålla på tills att jag har läst dem. Don't f*ck with me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar