måndag 18 juli 2011

När affären är avslutad är du ingen

I dag fick jag det bekräftat ännu en gång - något som jag har bloggat om tidigare. Jag syftar på stressen i butiksköer. När du väl har handlat det du skall, så är inte butikspersonalen det minsta intresserad av att ha dig kvar i lokalen. Du skall helst bli luft omedelbart.

Jag menar, att det är alldeles för dåligt med "gå-till-sidan-utrymme" i de flesta butiker. Arkitekterna som har ritat butikerna måste ha tänkt att kunderna skall ha minimalt med utrymme när affären väl är avslutad. I dag blev detta helt uppenbart i en affär jag besökte. När jag hade handlat färdigt, så borde jag ha krympt ihop till en tändsticka. Så trångt var det. Jag hade ingen plats till att stå och lägga i kvittot i min plånbok, stänga plånboken och ta hand om den på lämpligt sätt. Det fanns inte heller någon lämplig plats för mig att ta av mig glasögonen, rulla ihop senilsnöret och lägga glasögonen i glasögonfodralet. Jag borde ha blivit en lort på golvet eller svävat omkring två meter över det samma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar