söndag 27 november 2011

Kidnappad och grundligt firad

Här har det varit öken några dagar nu. Det beror på att jag blev kidnappad. Det bar iväg till Kongliga Hufvudstaaaden. Där firade vi min födelsedag så det stod härliga till. Min "stora dag" började med att jag fick välja aktiviteter under dagen tills det blev dags för ett teaterbesök på kvällen.

Frun och jag begav oss till Moderna museet där vi bl.a. såg målningar av Claude Monet och William Turner. Det blev då för mig helt uppenbart att Turner måste ha inspirerat Monet. Efter det spännande besöket var det dags för lunch. Vi gick till Gamla stan och bestämde oss så småningom för att äta hos Magnus Ladulås, på Österlånggatan i närheten av Den Gyldene Freden. Mycket gott och prisvärt.

Sedan besökte vi bl.a. Kulturhuset innan det var dags att möta yngsta dottern som hade åkt buss upp. När hon hade kommit på plats hos bror, syster, min "svärdotter" och de två underbara barnbarnen körde frun och jag till ett hotell för att där tillbringa två nätter.

Kvällen på "min dag" ägnades åt besök på Oscarsteatern och upplevelsen "Spamalot". Jag hade fruktat att jag skulle skratta ihjäl mig. Riktigt så roligt blev det inte, men det var väl godkänt.

Dagen efter blev det långpromenad med båda barnbarnen. De turades om att sova i barnvagnen. Båda var fascinerade av julskyltningen inne på NK och i varuhusets skyltfönster.

Nog med detaljer. Jag blev sannerligen ordentligt firad. Jag får fundera på hur jag skall kunna "klå" detta när vi skall fira min hulda makas motsvarande "stora dag"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar