torsdag 8 juli 2010

Gudrun på Konstfack?

Gudrun Schyman borde ha gått på Konstfack eller nå't. Då hade hon kunnat kalla sin sedelbränning för en installation. Därmed skulle hon genast ha blivit geniförklarad och Vips! så hade hon direkt blivit professor på samma skola. Och kulturjournalisterna skulle inte fatta nå'nting men de skulle jamsa med och sjunga för full hals i hyllningskören, ty man kan ju inte avslöja att man inte inser vad som är det fina i det som man egentligen finner obegripligt.

Så fungerar det i detta land. Om man bara är tillräckligt galen och provocerar så in i helvete, så blir man per automatik betraktad som en STOR KONSTNÄR. Det kallas modern konst - sådant som retar vanligt folk till vansinne.

Jag har redan tidigare i min förra blogg gett exempel på hur jag skulle kunna provocera min omgivning och därmed bli betraktad som geni. Jag behöver inte här ännu en gång ge sådana exempel. Det vore att vinna alltför enkla poänger. Jag sjunker inte så lågt. Jag är ju redan lägre än så - eftersom jag enligt Gudrun är en djurisk man. Alla med en sådan tarvlig kromosomuppsättning är hopplösa fall redan i livmodern - eller hur, Gudrun?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar