torsdag 5 augusti 2010

Ännu en idiot har varit vid återvinningen

Vid återvinningen tidigare i dag:


Hur svårt kan det vara? Här framgår det tydligt och klart att här skall bara samlas hård- och mjukplast, pappersförpackningar, tidningar, metallförpackningar samt färgat och ofärgat glas. En sådan här madrass skall inte slängas här. Det finns andra ställen dit man får köra för att göra sig av med madrasser m.m. Den tönten som ställde madrasserna (Jo, det stod en till strax utanför bild - därför pluralform) här borde straffas.

Låt oss försöka förstå hur den här tönten tänkte. Det finns många olika tänkbara alternativ. Jag håller för sannolikt att vi här ser följderna vid en kombination av dumhet och lättja - ack, denna vedervärdiga kombination! Den lata dumbommen tänkte nog:
- Ska de' va' så jävla jobbigt så skiter jag i de'!
Och den dumma latmasken fortsatte nog att tänka:
- De får väl för faen se till att man kan slänga allt möjligt här!

Tänk så lätt allting vore om alla tänkte på samma sätt...
- Här borde det finnas en papperskorg. Om jag slänger skräp här, så kommer det nog hit en papperskorg.
- Här borde det finnas en toalett. Om jag sätter mig här och skiter, så bygger nog någon en toalett här snart.
Etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar