fredag 27 augusti 2010

Vad vore Stones utan Keith?

Keith Richards har sagt en del mycket intressanta saker. Det skall bli väldigt spännande att läsa hans memoarer. Jag kommer att tänka på detta efter att ha sett dokumentärfilmen om inspelningen av "Exile on Main Street". I något sammanhang där sade han, att Mick Jagger ville planera så mycket och han själv planerade ingenting. "Mick is rock and I'm roll", sade han. Det är ju helt briljant formulerat.

Och där - just där - känner jag en släktskap med Keith Richards. Jag gillar inte att planera. Jag vill ta varje dag som den kommer. Ibland tycker jag t.o.m. att planering är för töntar. Jag älskar improvisation.

Därför: här är ett bra klipp med Keith.


1 kommentar:

  1. Det är en helt makalös rytmsektion! Finns det någon gruppering som kan överträffa detta?
    Och Keith spelar som en gud.

    SvaraRadera