lördag 14 augusti 2010

Jag korrekturläser en mindre sensation

Jag håller på att korrekturläsa ett manuskript på engelska. Det är min vän kanadensaren som har skrivit en bok på c:a 300 A4-sidor. Jag anar något stort på gång. Jag tänker ungefär så här: "Ljuv blev Joanne K. Rowlings hämnd när många bokförlag först hade refuserat hennes första bok om Harry Potter. Ljuv kommer kanadensarens hämnd att bli om något bokförlag först refuserar detta manus som jag nu läser."

Jag har ett mindre mästerverk i mina händer. Det är en smärre litterär sensation. Boken är en sorts riddarsaga som måste tilltala alla som gillar Harry Potter-böckerna, "Ringen-trilogin" och liknande. Den skulle dessutom så småningom kunna bli ett filmmanus och filmen borde kunna bli en succé. Jag skall hjälpa kanadensaren så gott jag kan med att få denna bok utgiven. Här finns potential...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar