lördag 11 september 2010

Du sköna nya värld - hä, hä

Jag tror - tyvärr - att alliansen vinner valet. Jag tror att jag vet varför. Jag tror att svenska folket har låtit sig luras. Eftersom man upplever att man har mera pengar i plånboken efter skatt, så shoppar man mera. Och shoppa det är livets mening, det. Att shoppa och konsumera mera - det är vad livet går ut på.

Det kan verka lite gulligt att låta alliansen regera - så länge man är frisk och har arbete. Men om du blir långtidssjukskriven och/eller arbetslös kan du hålla dig för skratt.


Ack, svenska folk. Vänta bara tills att kapitalismen brakar ihop. Då blir Sverige inte ett dugg bättre än f.d. Jugoslavien vid sammanbrottet. Människor som tidigare har varit vänligt inställda till varandra kommer att bli varandras fiender.
Huvuden kommer att rulla. Vanligt folk blir mördare, våldtäktsmän och rövare.

Jag tror som Leonard Cohen i "The future".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar