söndag 6 mars 2011

Några intryck från en resa till Gran Canaria. 1

Vi hade s.a.s. några pengar över, så vi stack iväg - bort från den envisa svenska vintern. Vi flög till Gran Canaria och bodde vid öns södra kust, i en stad som heter Amadores. Vi hade aldrig tidigare rest till Kanarieöarna, av olika skäl. Hustru min bestämde detta resmål, trots att hon är flygrädd. Här följer ett litet galleri med foton tagna första dagen vi var där. Jag kan inte gärna hävda copyright på dessa bilder, eftersom i stort sett vilken turist som helst hade kunnat ta dem. Samtliga kort är tagna med min mobiltelefon. Dottern hade med sin fina kamera och hon tog bättre foton än jag, men det är en annan historia. Hur som helst: om du vill använda dessa bilder, så är jag tacksam om du uppger fotografens namn - Thomas O.







Om du fick intrycket att det är backigt, så har du helt rätt. Här pratar vi serpentinvägar.

2 kommentarer: