söndag 6 mars 2011

Några ord om kommentarer

Nyligen fick jag ett par kommentarer på min förra blogg - "A vadå?". Jag valde att radera dem. Kalla det härskarteknik eller vad du vill. Men här är det jag som sätter reglerna helt enväldigt när det gäller vilka kommentarer som publiceras och vilka som inte gör det. Jag raderar skoningslöst alla kommentarer som bara är ute efter konfrontation, förlöjligande, hån, hat och liknande. Kommentarer som bara leder till konflikter eller som inte på något sätt tillför något väsentligt - som mera snö på Alperna - försvinner ut i etern. Om du tror att du kan få mig att ändra någon åsikt p.g.a. någon kommentar, så tror du antagligen fel. Så t.ex. har ateister som vill få mig att sluta tro ingenting att hämta här. Inte heller har folk som inte gillar min musiksmak någon möjlighet att få sina nedlåtande kommentarer publicerade. Att folk har olika smak är ju lika elementärt som att dag följer på natt som följer på dag. Om du inte gillar läget, så gå någon annanstans.

That's it.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar