tisdag 8 mars 2011

Några intryck från en resa till Gran Canaria. 5

På torsdagen såg inte vädret så lovande ut. Det var moln vart man än blickade på himlen. Vad göra? Stanna kvar i lägenheten? Knappast. Vi åkte buss till Puerto de Mogán. Det blev en bussfärd som vi sent skall glömma. Man kunde flera gånger tro att ens sista stund var kommen i någon av kurvorna eller backarna.

Min dotter hade med sig sin avancerade kamera, så jag höll avsiktligt igen med mitt fotograferande. Jag visste att hon skulle ta en massa bra bilder - vilket senare visade sig stämma. Jag tog i alla fall en bild på ortens kyrka:



Den var stängd när vi var där. Över huvud taget var det inte mycket kyrkligt liv som syntes till. Gran Canaria förefaller vara mycket sekulariserat - om man bortser från en hel del taxichaufförer som hade ett kors eller krucifix hängande ned från den invändiga backspegeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar