fredag 3 juni 2016

Dagens citat

"Women's League protesterade på franska ambassaden i Washington - 'Jag är en snuskig mansgris', säger de. Sanningen är precis tvärtom. Jag älskar kvinnor och anser dem överlägsna män. Det är män som skapat krig och andra förfärliga ting - tortyr, för att ta ett exempel." (s. 20)

"Konst är något vardagligt. Den är ett synsätt: hur man ser på livet, på människorna, på omständigheterna. Man ser vad andra ser - men mer. Man ser vad man själv lägger in i det hela." (s. 80)

"Om vi ägde mer tro skulle vi inte pressa på så hårt, vi skulle bli mer tillitsfulla, nå större frid, vara mer upphöjda." (s. 165)

"Jag känner, egendomligt nog, att Skaparen har givit mig extra krafter (till exempel tur, lycka och andra ting) att dela med mig av till andra." (s. 183)

(Ur Henry Millers - och Brenda Venus' - bok "Kära, kära Brenda : Henry Millers kärleksbrev till Brenda Venus", 1988.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar