måndag 18 oktober 2010

De hotar när de får svar de inte gillar

Jag vet att det förekommer allvarliga hot mot personer som jobbar i s.k. call center. Från säker källa har jag fått höra att olika kunder har hotat med att ta livet av vissa anställda - av den enkla anledningen att kunderna inte gillar svaren de får. De förstår inte sakliga argument och blir så arga att de tappar det lilla vett de har.

Detta är ju helt absurt. Men egentligen blir jag inte förvånad. De som ringer och hotar på detta sätt har redan före hoten avslöjat sina begränsningar när det gäller IQ. De begriper inte sina skyldigheter. De tror att de har en massa rättigheter och att de inte behöver göra några som helst motprestationer. De kan hålla på att älta och älta och tjata och tjata om något som är totalt irrelevant. De skulle kunna klaga på den höga temperaturen i en bastu och framföra det klagomålet till en kylskåpsfabrikant - m.a.o. totalt förryckt.

Hot skall polisanmälas. Sedan återstår bara att hoppas att polisen gör någonting åt eländet. Dummerjönsarna som kommer med hoten glömmer visst redan efter någon minut under samtalets gång att samtalet kanske spelas in och att dummerjönsarna inte är anonyma. Det borde vara en baggis för polisen att utreda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar