onsdag 20 oktober 2010

Ich bin ein Autor! I am a celebrity! Je suis une idole!

Nu har det hänt - det som jag trodde aldrig skulle hända. Jag har fått en kommentar från en författare! Gå in här och läs.

Det är precis sådant här som internet är så bra till - att förenkla utbyten av tankar, åsikter, idéer m.m. Att t.ex. läsare och författare kan ha en konstruktiv dialog så direkt är ju kolossalt intressant!

Som ni märker i min kommentar - om ni läser den - så är jag inte särskilt imponerad av vissa författares kontakt med läsekretsen. Problemet är väl att författare inte är ensamma om den nonchalanta attityden till sin publik. Det gäller även en del andra personer som är beroende av betalande läsare, tittare, åhörare. En del "kändisar" verkar tycka att en beundrande publik är ett jävla otyg. Det är som om de betraktar sig själva som övermänniskor och "vanligt folk" som ett obildat pack - endast värt förakt eller total nonchalans.

I min värld tillhör det elementär hyfs att t.ex. besvara mail - i synnerhet om de är hyllningar. Rätta mig om jag har fel, men om man har en helt öppen och icke anonym e-post-adress, så bör man väl ta sig tid att besvara mail? Annars får man väl strunta i att ha en e-post-adress - eller bara lämna ut den till en liten skara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar