tisdag 5 oktober 2010

Framplockat ur gömmorna

Tänk vad man kan hitta... Föga anade jag att den här fanns i min vinylsamling. Lägg märke till att det var en "Digital recording". Omslaget fick inte plats på en scanning, så jag valde att göra två scanningar - den här:

och den här:

Skivan spelades in i Musikhögskolans konsertsal i Malmö, januari 1985. Mastersound Recording Studios AB i Svaneholm stod för inspelningen.

Bland "låtarna" märker vi "Alte Kameraden", "The Stars and Stripes Forever", "Radetzky-marschen", "We'll meet again" och "Den glade bagarn i San Remo". Inte bara typiska marscher, alltså. Jag misstänker starkt min far för att ha köpt den här LP:n. Han var ganska svag för musikkårer. Jag kan inte påstå att jag har ärvt hans intresse, men jag kan tycka att det är lite "camp". Givetvis behåller jag skivan. Man vet aldrig när den kan komma till användning, t.ex. i någon frågetävling.

Musikkåren är fortfarande aktiv - se här. Och så här kunde det låta förra året. Klämmigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar