onsdag 27 oktober 2010

Tre ringsignaler

Nu har jag hämtat hem tre ringsignaler till min mobiltelefon - ljud som jag tänker alternera mellan. Den första jag laddade hem var "Bla bla bla bla bla bla bla bla - ifrån morgon och till kväll är det bara bla bla bla". Den andra var Homer Simpsons röst. Den tredje var ledmotivet ur filmen "Gudfadern".

Nu tycker säkert några av er - kanske många - att detta är fånigt och inte värdigt en vuxen man. Men si - då tycker jag att ni har fel. Jag är av den bestämda uppfattningen att man måste ha lite av barnasinnet i behåll. Jag omges av torrbollar och tråkmånsar hela dagarna, så jag måste tramsa till det ibland. Annars blir jag ett nervvrak. Ni kan tycka att jag är fjantig, men i så fall är jag hellre fjantig än dötrist. Det finns människor som är så seriösa, humorbefriade och tråkiga att de kan få klockor att stanna. Sådan vill jag inte vara. Take it or leave it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar