söndag 3 oktober 2010

Framplockat ur gömmorna

Den här vinylplattan har jag haft sedan 1970, om jag minns rätt. Den tillhör inte de plattor jag har lyssnat mest på. Dock är det bra att ha den. Jag vet inte hur mycket den kan vara värd på en skivmässa, men den borde vara intressant för en del samlare.


Omslaget är scannat och får därför inte plats i sin helhet. Vad som inte framgår av bilden, men av omslaget, är att skivan ursprungligen gavs ut på EMI/Columbia. Vad som inte heller framgår av bilden är t.ex. att plattan enligt skivetiketten heter "Cosa Nostra Beck-Ola".

Du har nog gissat att Beck var Jeff Beck. Vad du kanske inte visste var att de andra medlemmarna i The Jeff Beck Group var Rod Stewart, Ron Wood, Nicky Hopkins och Tony Newman. Det kan också vara värt att notera att Mickie Most stod för produktionen.


Hur kunde det låta? Jo, så här.
Inte illa.

2 kommentarer:

  1. Jeff Beck spelar i Solna den 9 november. Men utan någon medlem av gamla JBG.

    SvaraRadera
  2. OK. Men nutidens Jeff Beck är lite för "esoterisk" i min smak. Det verkar som om han mest vill imponera på andra gitarrister. Om sedan publiken gillar det hela förefaller vara ointressant.

    SvaraRadera