torsdag 1 april 2010

Änglavakt?

Ibland undrar jag om jag har en skyddsängel. Vid speciellt udda tillfällen undrar jag om jag t.o.m. har en hel armé med skyddsänglar.

Konstiga saker händer. Det uppstår situationer då jag enligt sannolikhetsberäkningar borde ha gjort bort mig eller misslyckats å det grövsta, men på något underligt sätt kommer jag undan med livet, hälsan och hedern i behåll.

Exempel: I morse bytte jag ett hjul på bilen eftersom det verkade vara punktering. I ett skede lade jag mina glasögon uppe på biltaket. Jag tänkte: "Nu får jag inte glömma dom där uppe". Vad tror ni hände? Jo, jag körde sedan en liten provrunda i kvarteret för att se om hjulet satt fast ordentligt - med glasögonen uppe på biltaket. Först efter att jag hade parkerat bilen på garageuppfarten och gått inomhus kom jag ihåg att jag hade lagt glasögonen på biltaket. Med bävan gick jag ut för att leta efter dem. Jag föreställde mig att de hade hamnat på marken och blivit överkörda - helt mosade. Gissa vad? De låg kvar på biltaket! Hur stor var sannolikheten för det?!?

Jag undrar om någon granne såg mig köra omkring så där. Då undrar väl h*n hur det står till med mitt förstånd.

Obs! Denna bloggpost är inte ett aprilskämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar