torsdag 29 april 2010

Ingen läsning av deckare och mindre TV-gloende

Jag har inte läst en enda deckare eller kriminalroman på mer än ett år. Och jag saknar det inte ett enda dugg. För mig står det allt mera klart: livet är för kort till att slösas bort på tidsfördriv. Ja, vad är läsning av kriminalromaner och deckare annat än tidsfördriv?

På ett liknande sätt resonerar jag om TV-tittande. Hur mycket tittar inte svenska folket på TV bara av ren slentrian? Man gitter helt enkelt inte hitta på något annat att göra. Och jag tittar väldigt sällan på TV numera. Jag använder tiden bättre på andra sätt.


Livet är kort. Jag har kanske levt 5 åttondelar av mitt totala liv. Att då slafsa bort resten med diverse flams och trams och meningslösheter och torftigheter och andefattigt pjunk är inte så smart.

Kalla mig snobb eller vad du vill. Men så tycker jag och jag har rätt till min åsikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar