söndag 25 april 2010

Idioter i bilar med många hästkrafter

Det är alltid samma visa när man kör på en motorväg. Det finns alltid dårar som kör alldeles för fort. Det gäller f.ö. inte bara motorvägar. Man kan undra om det är samma personer varje gång. Är det 50 km/tim som gäller, så kör de c:a 65 km/tim. Är det 70, så kör de nästan 90. Är det 90, så kör de mer än 110. Är det 110, så kör de 140.

Har man en Porsche, så måste man köra jävligt fort. Och har man en Audi, BMW eller Lexus, så måste man också visa att man vill ha andra bakom sig.

Vad är det för fel på dessa fartkåta neandertalare? Är det en bit av hjärnan som fattas? Är det något som är felkopplat inuti hjärnan? Jag vet inte. Men jag vet att jag blir mäkta förgrymmad på dem. De är fara för andra i trafiken, men det tycks de inte fatta. I dag såg jag flera fartkåta idioter köra över dubbla heldragna linjer och dessutom körde de om trots att de hade mötande trafik. Det är precis som om de inte tål att ligga bakom någon annan. De måste tydligen vara först hela tiden.

Om de alla körde rakt in i en bergvägg, så skulle jag nog inte sörja särskilt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar